Badmutsen, dokters en laat eten - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu Badmutsen, dokters en laat eten - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu

Badmutsen, dokters en laat eten

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Februari 2013 | Frankrijk, Issy-les-Moulineaux

Als ik uit het raam kijk, zie ik dat de ondergaande zon nog net op de letters van de grote Franse supermarkt Auchan schijnt. In mijn mond zit een heerlijk Frans koekje en achter mij hoor ik de kleine Franse stemmetjes van de twee kindjes.
C'est belle, la vie française!
Het is natuurlijk niet altijd rozengeur en maneschijn, maar over het algemeen heb ik toch nog echt geen spijt van mijn beslissing om hier heen te gaan! Ook dit weekend was weer erg leuk, het begon eigenlijk al vrijdagochtend! Toen ging ik namelijk met een paar vriendinnen naar het zwembad! Was erg leuk, maar wel een beetje jammer dat het hier in Parijs verplicht is om een badmuts te dragen in het zwembad.. Lekker schoon natuurlijk, dat zwembad, maar oh wat voelden we ons mooi met die rare, beknellende mutsjes op maar niet heus !
Zaterdag en zondag heb ik (weer) bezoek gehad uit Nederland, erg gezellig! Lekker de toerist uitgehangen deze keer: zaterdag over de Champs-Elysée gelopen, de Arc de Triomphe op geweest en geshopt. Zondag zijn we de Eiffeltoren op geweest, midden tijdens een soort van sneeuwstorm. Erg leuk was het dus niet om zonder echte beschutting op een toren te staan, maar ach, het uitzicht is altijd mooi! 's Avonds ben ik nog lekker gaan eten met een paar meiden, dat was ook erg gezellig!
Vandaag is een wat ander dagje dan de normale maandag meestal. Toen ik vanochtend Aurore's kamer binnen kwam, deelde ze me mee dat ze buikpijn had. Aangezien ze wel gewoon vrolijk was en zei dat ze thuis wilde blijven 'om dan lekker film te kijken en te spelen' nam ik deze mededeling niet al te serieus. Toen ik zelf op school zat kreeg ik echter een smsje dat ze had overgegeven op school. Dat ik daarom meteen uit school met haar naar de dokter moest vond ik dan persoonlijk weer wat overdreven, maarja zo zijn de Fransen he; niet te zuinig met doktersbezoeken en medicijnen :P Ze kreeg overigens behalve twee medicijnen ook het advies mee om cola te drinken, waar zou dat goed voor zijn?
Morgen hoeft Aurore niet naar school, want dan zijn er weer opstanden.. Dit keer staken de leraren van de basisscholen.. Waarom weet ik niet precies, maar dat ga ik eens uitzoeken :)
Ik ben trouwens echt nog niet gewend aan die Franse etenstijden hier.. Elke doordeweekse avond eet ik pas na half 9 maar dan heb ik vaak zoveel honger dat ik of al mezelf helemaal volprop met snoepjes enzo, of zo lang moet wachten dat mijn honger weg is.. Ik hoop dat het vanzelf beter gaat! Ik ga nu nog even genieten van mijn momentje rust en dan de kinderen weer vermaken! Fijne weel allemaal! Liefs

  • 13 Februari 2013 - 12:10

    Denise:

    Hee Laura!

    Super leuk je kaartje vanuit Parijs! Hij hangt mooi op het prikbord ;)

    Leuk om weer van je te horen... wel raar ja, zo'n ander ritme..
    Gezellig dat er af en toe mensen langs komen... :)

    Jij ook een hele fijne week! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi! Ik ben Laura. Vanaf 4 januari ben ik AuPair in Parijs bij de familie Crochet-Damais. Zij hebben 2 kindjes, Aurore van 4 en Lancelot van 1 voor wie ik ga zorgen. Via dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn franse avonturen! Bisou

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 7779

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: