Verjaardag en 'ergens wat drinken' - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu Verjaardag en 'ergens wat drinken' - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu

Verjaardag en 'ergens wat drinken'

Door: Laura van Moolenbroek

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Januari 2013 | Frankrijk, Issy-les-Moulineaux

Hier zit ik dan weer, op mijn kamertje! Heerlijk zelf schoongemaakt net, wasje zit in de machine en nu heb ik lekker eventjes een half uurtje rust voor ik weer mijn spullen moet pakken en richting school ga vertrekken. Dit was gewoon alweer mijn 4e weekend in Parijs, de tijd gaat zo snel voor mijn gevoel! Ook dit weekend was weer top!
Gisteren was Aurore jarig en werd ze 5. Zaterdag vierde ze dus haar kinderfeestje en kwamen er uiteindelijk 11 franse kindjes op bezoek. Iedereen gaf een kadootje en nadat de taart was geserveerd en met veel gesmak naar binnen was gewerkt, kwam de schmink naar voren. Alle meisjes hebben we omgetoverd tot prachtige prinsesjes, de jongens wilden allemaal Spiderman zijn! Daarna deden Clara en Antoine een poppenkastshow en gingen ze een dino-film kijken. Toen het feestje bijna afgelopen was wilden de kinderen zich nog even opnieuw schminken en ik bood aan 1 meisje aan, dat ze ook mij wel mocht schminken. Daarbij ging ik er vanuit dat ze net zo mooi hartjes zou gaan tekenen als ik bij haar had gedaan.. Helaas.. Zo gauw de anderen doorhadden dat ze op mijn gezicht mochten tekenen kwam iedereen tegelijk rondjes, strepen en grote gekleurde vlekken op mijn gezicht en nek zetten. En natuurlijk net op het moment dat de ouders hun kinderen kwamen ophalen, dus dat was een charmante eerste indruk van de nieuwe Nederlandse aupair voor hen..
Verder was het wel een erg leuk feestje en waren de kinderen heel lief :)
Gisteren met de familie mee geluncht en er waren nog een aantal andere mensen die mee aten. Ze waren allemaal heel geïnteresseerd en het was best gezellig!
Verder heb ik dit weekend eigenlijk vooral 'ergens wat gedronken'. Vrijdagavond was het plan om met een aantal aupairs te gaan schaatsen, maar we waren te laat om schaatsen te huren.. Toen zijn we maar naar Rue Mouffetard gegaan, waar je heel veel leuke pubs, kroegen en cafés hebt. Erg gezellig!
Zaterdagavond was het plan om met een aantal aupairs (anderen dan vrijdag) naar de film te gaan, maar we waren te laat en de film was al begonnen. Ja mensen, op tijd komen is niet mijn sterkste punt, maar gelukkig was ik niet de enige :P Toen hebben we maar weer wat gedronken ergens, wederom erg gezellig.
Zondag had ik eind van de middag weer afgesproken met een aantal -voornamelijk Nederlandse- aupairs om wat te gaan eten. Ik had het nooit gedacht, maar ik heb gewoon een frikandel gegeten midden in Parijs! Er zitten hier een aantal Belgische frietzaken, die de echt lekkere frieten bakken en dus ook frikandellen hebben! Erg lekker! Daarna zijn we nog het hardrockcafé in gegaan en hebben we weer wat gedronken!
Deze week gaat waarschijnlijk gewoon zoals de vorige weken, dus dat is makkelijk! 's Ochtends de kinderen naar school en de crèche brengen, dan zelf naar school en eind van de middag de kinderen weer ophalen en ze na het bad en het diner in bed zien te krijgen. Moet wel goed komen zou ik zo zeggen :) Fijne week allemaal en heel veel liefs uit Parijs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi! Ik ben Laura. Vanaf 4 januari ben ik AuPair in Parijs bij de familie Crochet-Damais. Zij hebben 2 kindjes, Aurore van 4 en Lancelot van 1 voor wie ik ga zorgen. Via dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn franse avonturen! Bisou

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 7798

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: