Telefoon gejat! - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu Telefoon gejat! - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu

Telefoon gejat!

Door: Laura van Moolenbroek

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Juni 2013 | Frankrijk, Issy-les-Moulineaux

Zo, dat is ook weer geregeld! Over 3 dagen ligt er een nieuwe simkaart met het oude Franse nummer in de brievenbus. Dat was even schrikken zeg, afgelopen zaterdag; ik had het prima naar mijn zin tijdens het uitgaan, tot ik mijn telefoon uit mijn tas wilde halen en ontdekte dat die open stond! Mijn eerste gedachte ging meteen uit naar mijn portemonnee, die gelukkig nog in mijn tas zat. Helaas kwam ik daarna snel tot de ontdekking dat mijn Franse telefoon wel ontbrak.. Overal gezocht maar hij was echt niet 'zomaar' uit mijn tas gevallen. Dat ik de hele zondag zonder die telefoon moest leven vond ik lang genoeg, dus vanochtend heb ik meteen een prachtige nieuwe telefoon gehaald, je weet wel, zo'n koelkast. Daarna heb ik met een -en jawel, natuurlijk gewoon in het Frans- de klantenservice van Orange gebeld en alles geregeld. Zodoende heb ik dus over 3 dagen gewoon weer mijn oude nummer terug!
Ondanks dit jammerlijke incident gaat het verder allemaal meer dan prima hier in Parijs! Het is al een paar weken geleden dat ik een blog heb geschreven, dus er is weer genoeg gebeurd!
Ik ga nog steeds zo'n 2keer per week naar het College de France. Het is eigenlijk vooral bezigheidstherapie en een beetje voor het luisteren naar het Frans. Nou zou je zeggen, bezigheidstherapie in Parijs? Ga toch dingen bezoeken! Maarja, 20musea per week wordt ook zo saai he! Ik heb een aantal hele leuke en interessante lezingen gehad bij het College, maar soms vallen ze ook vrij tegen.. Zo dachten we naar een lezing over hiphop te gaan, maar dat bleek de naam van een computerprogramma te zijn. Zit je ineens in een zaal vol oude mannen te luisteren naar onbegrijpelijke code's, je afvragend hoe onbeleefd het zou zijn om midden in die meneer zijn verhaal op te staan en weg te gaan.
Twee weekenden geleden was het vooral een uitgaansweekend. Op vrijdag ben ik de stad in geweest, waarbij ik nog wel redelijk op tijd thuis was aangezien ik de volgende ochtend moest werken. Op zaterdag was 'Nuit des Musées', waarbij vrijwel alle musea in Parijs tot heel laat open en gratis waren. Met vriendinnen ben ik toen eerst Centre Pompidou in geweest en daarna Musée de l'Orangerie. Daarna zijn we ook nog uit geweest, erg gezellig. Dat ik toen zo rond 6uur 's ochtends thuis was weerhield me er niet van om ook die zondagavond weer uit tegaan, aangezien de dag erna een nationale feestdag was, en ik dus vrij had! Die maandag heb ik, zoals je je wel kunt voorstellen het grootste deel van de dag in mijn bed doorgebracht. Ik heb me 's avonds nog wel uit bed kunnen hijsen om naar de bios te gaan om The Great Gatsby te zien.
Het weekend erna was er een bus vol mensen hier op zaterdag! Niet alleen mijn vader en zusje weer heel fijn kunnen zien, maar ook 2superlieve vriendinnen uit Nederland! Ik geloof dat ik zowat heel Parijs heb gezien dat weekend en ook ik heb weer nieuwe dingen gezien toen. Zo moet ik vol schaamte toegeven dat ik dat weekend voor het eerst in Montmartre kwam sinds januari.. Zeker voor herhaling vatbaar!
Afgelopen week ben ik ook weer naar College de France geweest en heb ik op vrijdag Pere Lachaise bezocht met een vriendin; een beroemde begraafplaats waar veel bekende mensen liggen. Aangezien we nogal verdwaald raakte op de begraafplaats, die werkelijk immens groot is, heb ik niet iedereen kunnen bezoeken die ik wilde, maar zo erg is dat nu ook weer niet. Mijn doel van die dag was echter wil mislukt, want ik had van mijn gastmoeder een roos meegekregen om bij het graf van meneer Moustaki te leggen. Meneer wie? Ja, ik kan me voorstellen dat je die als Nederlander niet kent, maar het was blijkbaar een erg bekende zanger in Frankrijk. De avond voor ik naar Pere Lachaise ging, heb ik een documentaire over hem gekeken met mijn gastouders, dus ik had wel een beetje een idee wie het was. Deze schrijver van meer dan 300 liedjes is zo'n twee weken geleden pas overleden en daarom bleek bij aankomst dat zijn graf zelfs nog niet te vinden was.
Dit weekend heb ik niet zo heel veel gedaan, behalve vrij veel gewerkt. Vrijdagavond weer buiten de deur gegeten, zaterdag de hele ochtend gewerkt. De kinderen liepen zowaar tot 9 uur, dus ik begon lekker een uurtje later dan de gewoonte. Die avond moest ik om 18uur weer terug zijn om op de kindjes te passen. Toen die om 9uur lekker op bed lagen kwam er een vriendin langs om film te kijken tot de ouders weer terug waren en wij lekker de stad in konden gaan! We zijn met een vrij grote groep uitgegaan, wat dus, ondanks de diefstal, erg gezellig was. Met als afsluiter van het weekend nog een keer uit eten gaan met vriendinnen, ben ik geloof ik aan het einde van deze blog gekomen. Jullie zijn weer helemaal bijgepraat :) Ik ga nu nog even genieten van mijn laatste uurtje rust tot ik de kinderen moet ophalen, fijne dag allemaal! Bisouss

  • 03 Juni 2013 - 17:20

    Matty:

    Vervelen is er echt niet bij. Zal straks saai zijn. Geniet er nog maar van. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi! Ik ben Laura. Vanaf 4 januari ben ik AuPair in Parijs bij de familie Crochet-Damais. Zij hebben 2 kindjes, Aurore van 4 en Lancelot van 1 voor wie ik ga zorgen. Via dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn franse avonturen! Bisou

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 7793

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: