Weekje alleen met Lancelot en Franse dokters.. - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu Weekje alleen met Lancelot en Franse dokters.. - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu

Weekje alleen met Lancelot en Franse dokters..

Door: Laura van Moolenbroek

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Mei 2013 | Frankrijk, Issy-les-Moulineaux

Al bellend probeer ik me gestrest door de grote mensenmassa heen te wurmen. Met mijn stokbrood onder de arm steek ik verschillende mensen bijna een oog uit, maar ik merk het niet eens, ik heb haast.
Eigenlijk het enige dat niet klopt is het feit dat ik geen sigaret in mijn andere hand heb, verder had ik afgelopen zondagochtend perfect voor Française door kunnen gaan toch?
Ik ben hier nu zo'n al bijna 5 maanden, de tijd gaat snel. Te snel zou ik bijna zeggen, want stiekem wil ik nog lang niet naar huis! Gelukkig heb ik nog wel eventjes hier!
Afgelopen week was ook weer een hele leuke week, ik was alleen met Lancelot! Uiteindelijk niet eens zo lang en zo veel als ik had gedacht, de gastouders hadden geregeld dat er elke dat iemand zou komen om een deel van de dag van mij over te nemen.
Aurore was de week ervoor al op vrijdag vertrokken met haar opa en oma, dus zaterdagochtend werken was niet zo erg (gelukkig, want ik was vrijdagavond nog de stad in geweest). Op dinsdag zijn Clara en Antoine ook vertrokken, dus toen was ik alleen. Die avond ben ik meteen goed begonnen door pannenkoeken te bakken. Op woensdag kwamen er vanaf 9 uur mensen hier thuis om voor Lancelot te zorgen, dus ik kon lekker doen wat ik wilde. Ik heb de dag doorgebracht met aardbeien eten in een park, film kijken en koken samen met een vriendin. De dag erna was een zelfde soort dagje, 's avonds kwamen er 3 mensen eten hier, dat was erg gezellig. We hadden bedacht dat we wel zelf pizza konden maken, maar aangezien de helft van de ingrediënten ontbrak voor het deeg, rees dat niet.. Uiteindelijk hebben we de ingrediënten maar opgestapeld en werd het een hele kleine, maar hele hoge pizza :)
Op vrijdag ben ik naar een Nederlandse vriendin gegaan en zaterdag heb ik met een andere vriendin, in plaats van naar een expositie te gaan, 2 nieuwe jurkjes gekocht! Zaterdagavond kwamen er weer 2 vriendinnen eten en film kijken. Zondagochtend ben ik er in geslaagd Lancelot te laten slapen tot 9 uur, dus ik heb gelukkig ook nog een minibeetje kunnen uitslapen! Ook die middag kwamen er weer mensen op hem passen, dus ik ben weer Parijs in gegaan met vriendinnen. Een beetje gewinkeld in Le Marais, heerlijk in de zon gezeten in een prachtig parkje en 'savonds lekker sushi gegeten!
Ik was bang dat ik me stierlijk zou gaan vervelen en de hele tijd alleen thuis zou zitten de afgelopen week, maar zoals jullie kunnen lezen was dat gelukkig absoluut niet het geval!
Vandaag begon wel meteen weer lekker met een bezoekje aan de dokter voor Lancelot helaas, die heeft voor de zoveelste keer een ontsteking in zijn oor.. Dat de dokter zo'n half uur te laat was verbaast me ondertussen niet eens meer. Ik had een boekje van T'choupi in mijn tas gestopt, dus we (lees: Lancelot, ikzelf ken dat boekje ondertussen uit mijn hoofd) hebben ons prima vermaakt tijdens het wachten.
De rest van de dag is niet zo bijzonder vandaag, morgen ga ik weer eens een kijkje nemen in College de France. Fijne dag allemaal, bisous!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi! Ik ben Laura. Vanaf 4 januari ben ik AuPair in Parijs bij de familie Crochet-Damais. Zij hebben 2 kindjes, Aurore van 4 en Lancelot van 1 voor wie ik ga zorgen. Via dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn franse avonturen! Bisou

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 7794

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: