Alweer twee leuke weken voorbij! - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu Alweer twee leuke weken voorbij! - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu

Alweer twee leuke weken voorbij!

Door: Laura van Moolenbroek

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Mei 2013 | Frankrijk, Issy-les-Moulineaux

Het is vakantie! Althans, voor de kinderen dan, ik werk helaas gewoon. Vandaag was ik wel lekker vrij, want het is een nationale feestdag hier!
Mijn laatste blog is geschreven op 16 april, dus er is ondertussen weer veel gebeurd! Het was -nu helaas niet meer- erg mooi weer hier in Parijs, dus daar heb ik zeker van geprofiteerd.
Niet dit weekend, maar het weekend ervoor heb ik bijvoorbeeld heel de zondagmiddag lekker in park Monceau gelegen met vriendinnen.
Dat weekend ben ik op zaterdagmiddag de Eiffeltoren op geweest met een vriendin en twee Franse jongens die zij had uitgenodigd. Best gezellig en zeker een goede oefening voor mijn Frans natuurlijk! 's Avonds zijn we uit geweest in een Ierse club vlak bij Chatelet. Ook dat was erg gezellig. De week is vrij rustig verlopen, ik heb colleges gevolgd bij College de France, heb natuurlijk gewoon gewerkt en mijn haar geverfd! Ik zat met een vriendin bij de kapper en we besloten dat we ook wel meteen de kleur konden veranderen, niet alleen de coupe :) Erg anders is het overigens niet, wat donkerder en wat roder zoals ik wel eerder heb gehad.
Mijn schouder had besloten, in aansluiting op het rode haar, ook wat roder te worden helaas. Toen ik woensdag de hele dag moest werken, besloot ik tijdens het middagslaapje van Aurore 'even' in de zon op het balkon te gaan zitten.. Dat ze ineens 2 uur zou slapen kon ik ook niet weten, maar linkerschouder had hierdoor dus wel mooi 2 uur in de brandende zon gezeten.. Best wel pijnlijk ja..
Afgelopen vrijdag ben ik, om de verjaardag van een vriendin te vieren, ook uit geweest. Dat was ook weer erg gezellig en gelukkig was ik zaterdagochtend vrij zodat ik heerlijk kon uitslapen.
Op zondag was ik uitgenodigd voor de lunch met de familie. Komende vrijdag is Lancelot jarig, dus om dat te vieren hadden ze familie uitgenodigd om te komen lunchen. We hebben heerlijk -en ontzettend uitgebreid- gegeten en eigenlijk was het best heel gezellig met de familie :) Die avond ben ik ook nog uit eten geweest met vriendinnen, dus ik heb die dag genoeg gegeten.. Het avondeten bestond uit een heerlijk voorgerecht en een redelijk nagerecht, maar een ontzettend smakeloos hoofdgerecht. Pasta met zalm, maar pas toen er een halve kilo zout overheen was gegooid, was het te eten. Maarja, wat wil je he met een 3-gangen menu van 10euro.
Deze week is het dus vakantie. De afgelopen 2 dagen was Aurore bij de opvang en Lancelot in de crèche. Vandaag was werkelijk alles gesloten vanwege de nationale feestdag en morgen is Aurore de hele dag thuis. Omdat het vrijdag de verjaardag is van Lancelot, haal ik hem wat eerder op van de crèche. Aurore gaat die dag met haar oma mee, want op zaterdag vertrekt ze voor en week naar Villard met haar grootouders! Clara en Antoine gaan ook weg, dus volgende week ben ik van dinsdagavond tot zondag alleen met Lancelot.. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn, een paar dagen tienermoeder spelen een beetje? Zover is het gelukkig nog niet, eerst nog maar even genieten van mijn vrije avond nu :) Bonne soirée, bisou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi! Ik ben Laura. Vanaf 4 januari ben ik AuPair in Parijs bij de familie Crochet-Damais. Zij hebben 2 kindjes, Aurore van 4 en Lancelot van 1 voor wie ik ga zorgen. Via dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn franse avonturen! Bisou

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 7798

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: