Het koude Parijs omgeruild voor het hete Zuiden - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu Het koude Parijs omgeruild voor het hete Zuiden - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu

Het koude Parijs omgeruild voor het hete Zuiden

Door: Laura van Moolenbroek

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Juli 2013 | Frankrijk, Issy-les-Moulineaux

Het getoeter van auto's en de muziek van de hangjongeren voor de deur zijn vervangen door het gezang van de cigalles en het kabbelen van de rivier. Mijn uitzicht is veranderd van flatgebouwen en een supermarkt in bomen en bergen. In plaats van vieze metrowalmen ruik ik hier de natuur. Rarara, waar ben ik?
In Zuid-Frankrijk! Aux Horts om precies te zijn, maar dat kun je niet eens een dorp noemen; een paar huisjes bij elkaar, gelegen aan een bergweggetje. Het eerste plaatsje dat het verdient een dorp genoemd te worden is Lasalle, maar waarschijnlijk doen de steden Nimes en Montpellier meer bellen rinkelen! Deze week ben ik met de kinderen op vakantie, op bezoek bij hun opa, die hier woont en een gîte heeft. Samen met de kids slaap ik in de gîte, maar we eten in het huis van de opa en de tuin is gedeeld. Op zich bevalt het me hier prima; het is hier heerlijk warm, erg mooi en stiekem vind ik een weekje zonder gastouders ook niet zo heel vreselijk.. Helaas zit ik wel erg ver weg van de bewoonde wereld, de enige mensen die ik heb gesproken zijn de dikke, oude buurman en een echtpaar een paar huizen verderop die ons hadden uitgenodigd voor een drankje. Dat dat drankje alcohol bevatte en dat het pas half 12 's ochtends was toen ze dat serveerden is weer een ander verhaal.. Typisch Zuid-Frans zullen we maar zeggen!
De treinreis hierheen is redelijk goed verlopen, ik had een berg koekjes en speelgoed bij, maar als je in de eerste klas mag zitten met 2 kleine kinderen zijn chagrijnige blikken van rijke oude mensen natuurlijk onvermijdelijk.. Toen we aankwamen was het meteen al 34 graden, dus dat begon goed. Helaas werden we de eerste nacht wel verrast door een enorme onweersbui. Aangezien we in een vallei zitten galmde dat nogal door en de kindjes waren helemaal van streek. Gelukkig was de opa zo slim om alle stroom eraf te halen, want de buren die niet die reflex hadden, zaten na de onweersbui zonder internet, tv en telefoon..
Als het goed is gaan we hier nog een dagje naar het strand, vertrekken we vandaag weer naar het riviertje om een beetje te zwemmen en is het verder vooral relaxen, luieren in het opblaaszwembadje. Hopelijk kan ik ook nog even in het dorpje komen een dezer dagen!
Komende zondagochtend vertrek ik met de kinderen weer naar Parijs, waar dan alweer mijn laatste week bij het gezin in gaat! Gelukkig blijf ik nog een paar dagen extra met 2 vriendinnen, die net zo als ik nog niet in staat zijn om Parijs te verlaten. Voor nu denk ik daar nog maar niet aan, want ik wil nog zo lang mogelijk genieten hier!
Dikke kus vanuit het zuiden weer!

  • 10 Juli 2013 - 11:44

    Yvonne:

    Hoi Laura,
    Wat een leuke blog weer! Je maakt wat mee hè. Geniet maar lekker van de warmte en de rust in het zuiden. Kus, mama

  • 11 Juli 2013 - 14:19

    Opa Vd Velden:

    Wat een mooi geschreven stuk en wat maak je leuke dingen mee. Geniet van de zon, hier zie je hem soms even. Veel groeten opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi! Ik ben Laura. Vanaf 4 januari ben ik AuPair in Parijs bij de familie Crochet-Damais. Zij hebben 2 kindjes, Aurore van 4 en Lancelot van 1 voor wie ik ga zorgen. Via dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn franse avonturen! Bisou

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 7792

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: