Verstoppertje, Disneyland en stakingen - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu Verstoppertje, Disneyland en stakingen - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu

Verstoppertje, Disneyland en stakingen

Door: Laura van Moolenbroek

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Februari 2013 | Frankrijk, Issy-les-Moulineaux

Tikkertje, verstoppertje, fotomodelletje-klik-klak, wat een herleving van mijn kindertijd zeg! Vanochtend ben ik, nadat Aurore klaar was met sporten, met haar naar het park gegaan. Echt warm was het niet, maar de af en toe doorbrekende zon was genoeg om het daar toch bijna anderhalf uur uit te houden. Grappig om te zien dat kinderen zelfs met een lelijke steen de leukste dingen kunnen doen; 'Ik verstop de steen en jij moet hem zoeken' en 'Ik gooi de steen weg en wie hem als eerste pakt heeft gewonnen'. Heerlijk, die creativiteit :)
De afgelopen dagen is het eindelijk een beetje mooier weer aan het worden hier. Ook vandaag breekt af en toe de zon door en oh wat ziet alles er dan ineens mooier uit! Afgelopen weekend ook, hoewel het zondag wel wat zonniger had gemogen.. Toen ben ik namelijk met een paar vriendinnen naar Disneyland geweest! Om half 8 's ochtends vertrokken en om half 11 (ja normaal gaat het sneller maar er was vertraging en niet iedereen was op tijd haha) waren we in het park. Ontzettend veel moois gezien en leuke attracties uitgeprobeerd. Normaal gesproken ben ik niet zo'n held, maar we hadden besloten dat iedereen alles moest proberen. Dat kwam er dus ook op neer dat ik in het Hollywood Tower Hotel moest.. Dat is zo'n toren waarbij je van boven naar beneden valt. Uiteindelijk viel het best mee eigenlijk :) Ook zijn we 4 keer in de Space Mountain geweest. Het was ontzettend koud maar zeker de moeite waard!
Zaterdag heb ik ook nog een leuke dag gehad. 's Ochtends moest ik werken, wat betekende dat ik me om kwart voor 8 weer uit bed moest slepen. Om half 1 kon ik de kinderen thuis afzetten en was ik vrij! Ik had 's middags afgesproken met een aantal Nederlandse en 1 Costa Ricaanse aupair en we zijn naar het Musée de l'Armée geweest en hebben in de Dôme des Invalides de kist van Napoleon gezien. 's Avonds heb ik met een aantal van hen nog lekker pizza gegeten.
De dagen voor dit weekend zijn een beetje zoals gewoonlijk verlopen. Alleen dinsdag was anders, want toen was er geen school voor Aurore.
Het is wat met die Fransen en hun stakingen.. Afgelopen dinsdag gingen namelijk de basisschoolleraren de straat op om te protesteren. Een aantal jaar geleden, onder Sarkozy, hebben ze het onderwijssysteem veranderd en in plaats van 5 kortere dagen, 4 lange lesdagen ingesteld. Toen gingen alle leraren al de straat op omdat ze het er niet mee eens waren. Nu, onder Hollande, wil men dat weer terug veranderen en dus die 5 relatief korte dagen weer terug. Nou zou je denken, dan zijn die leraren vast heel blij! Integendeel.. diezelfde leraren stonden afgelopen dinsdag dus te protesteren omdat ze dat niet willen.. Waar de logica zit, geen idee. Misschien vinden ze die 4 dagen toch wel fijn, maar wat ik eerder denk is dat de Fransen gewoon sowieso protesteren tegen veranderingen en nieuwe wetten, of ze het er nou mee eens zijn of niet ;)
De komende dagen zijn ook weer net zoals anders, morgen heb ik zelf ook weer school, vrijdag ga ik vast nog wel wat leuks doen aangezien ik dan tussen 9 uur en 16 uur vrij ben. Zaterdag moet ik 's ochtends nog werken maar 's middags komt mijn familie! Ik kan niet wachten om mijn lieve ouders, broertje en zusje weer te zien en heb er heel veel zin in! Voor nu was dit het weer, jullie zijn weer op de hoogte :) Bisou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi! Ik ben Laura. Vanaf 4 januari ben ik AuPair in Parijs bij de familie Crochet-Damais. Zij hebben 2 kindjes, Aurore van 4 en Lancelot van 1 voor wie ik ga zorgen. Via dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn franse avonturen! Bisou

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 7796

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: