Kinderwagens - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu Kinderwagens - Reisverslag uit Issy-les-Moulineaux, Frankrijk van Laura Moolenbroek - WaarBenJij.nu

Kinderwagens

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Februari 2013 | Frankrijk, Issy-les-Moulineaux

Je zou toch denken, dat als je je rijbewijs hebt gehaald, je dan ook wel in staat moet zijn om een kinderwagen zonder al te veel botsingen te besturen.
Niet dus. Elke dag breng ik Lancelot in de kinderwagen naar de crèche en terug. Reuzehandig, want het gaat veel sneller natuurlijk, maar oh wat ben ik blij dat dat wagentje niet kapot lijkt te kunnen! Het is een mega-oud ding, nog uit de tijd dat voorwerpen niet van plastic werden gemaakt en niet zo snel kapot gingen. Paaltjes, bomen, stoepranden, muren, wat zou ik allemaal wel niet hebben geraakt ondertussen? En ja, ook met die arme jongen erin! Gelukkig niet hard natuurlijk en hij schijnt het zelf alleen maar grappig te vinden :) Ik vraag me af hoe vaak ik al iets heb geraakt ondertussen.. En ik kan alleen maar hopen de volgende keer dat ik in een auto zit, het ietsje beter gaat hihi
Verder gaat alles hier nog steeds uitstekend! Echt veel bijzonders is er vorige week niet gebeurd, maar afgelopen weekend was heel erg leuk!
Mijn lieve zusje kwam vrijdagmiddag met de thalys aan op Gare du Nord! Vrijdag heb ik mijn wijk laten zien, hebben we samen gekookt en zijn we 's avonds nog naar een verlichte Eiffeltoren gaan kijken. Heel erg mooi! En we staan nog gezellig op de foto met twee Fransen ook.. Toen we aan een man en een vrouw vroegen of ze even een foto van ons konden maken, besloot de man daarna dat we ook maar een foto met z'n vieren moesten maken. Wat de grap daarachter was weet ik niet, maar het zal wel Franse humor zijn ofzo. (Kan hij aan zn vrienden vertellen, 'woehoe we staan op de foto met twee Nederlandse meisjes', hoe grappig!)
Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen, heerlijke lunch gehaald bij de bakker en zijn we daarna gaan shoppen in Les Halles. Lekker veel gekocht hihi Daarna hebben we lekker gegeten, zijn we naar de bioscoop geweest en hebben we een paar vriendinnen van mij ontmoet in St Michel, de uitgaanswijk hier! Helaas moesten we de laatste metro al weer naar huis nemen, maar toch even een kijkje in het Franse uitgaansleven gehad :)
Zondag ook uitgeslapen en lekker geluncht in een superschattige creperie. Om half 3 moest ik Astrid helaas al weer op Gare du Nord afzetten.. Het afscheid zelf was wel te doen, maar toen ik daarna alleen op dat station stond, wilde ik toch eigenlijk wel heeeeel graag mee terug met haar naar Nederland :( Gelukkig had ik 's avonds afgesproken met een paar andere aupairs om wat te gaan eten en te schaatsen op de grote schaatsbaan voor het Hotel de Ville, dus dat deed me mijn heimwee wel een beetje vergeten!
Ik vind het echt ontzettend leuk hier, maar ik moet zeggen dat ik jullie lieve Nederlanders allemaal toch wel een beetje mis hoor! Hele dikke kus vanuit Parijs weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi! Ik ben Laura. Vanaf 4 januari ben ik AuPair in Parijs bij de familie Crochet-Damais. Zij hebben 2 kindjes, Aurore van 4 en Lancelot van 1 voor wie ik ga zorgen. Via dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van mijn franse avonturen! Bisou

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 7788

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: